Informatikai költségoptimalizálás

Még ma is sokszor tapasztaljuk, hogy a cégek az informatikai rendszereik üzemeltetésre minimális energiát fordítanak: jellemzően néhány informatikus alkalmazásával, és egy-két támogatási szerződés megkötésével elintézettnek tekintik a feladatot. Ez egy darabig működik is, de egy idő után már előfordulnak jelentősebb zökkenők, amelyekre nem, vagy nem kellőképpen készültek fel:

  • Előre nem látott leállások (persze a legkellemetlenebb időpontban), adatvesztések
  • Rendkívüli, nem tervezett beruházási igények
  • Felesleges beruházások
  • Túlterhelt, folyamatosan lemaradásban lévő informatika
  • Egyre elégedetlenebb felhasználók
  • Fajlagosan egyre költségesebb informatika

A probléma alapja általában – jól megtervezett rendszerek esetében – a nem megfelelően felépített és automatizált üzemeltetésre, valamint a módszeres üzemeltetés fejlesztés hiányára vezethető vissza, amire az informatikai szervezetnek a probléma fellépésekor – a kapacitások szétforgácsolódása miatt - már nincs megoldása.

A megoldás

A kialakult helyzetből a kiutat általában az informatikával kapcsolatos üzleti folyamatok rendberakása, a megfelelő szakmai alapokon álló üzemeltetési folyamatok kialakítása, mérhetővé tétele, számonkérése és folyamatos fejlesztése jelenti. Ezt csak megfelelő tapasztalatok, valamint az iparági ajánlások ismeretének birtokában lehetséges megvalósítani. Ezek a kompetenciák általában házon belül általában nem érhetők el, vagy ha elérhetők is, az adott szervezet / személyek a folyamatos tűzoltási tevékenységek miatt nem tudnak foglalkozni a hosszabb távú megoldások kidolgozásával.

A megoldáshoz vezető lépések

A megoldáshoz vezető út közismert, de következetesen végigmenni rajta nem egyszerű:

  1. Jelenlegi helyzet felmérése (audit), és értékelése
  2. Megoldási javaslat készítése
  3. Megvalósítási projekt az elfogadott javaslatnak megfelelően, erős belső, felsővezetői támogatással
  4. Betanítás
  5. Kialakított folyamatok mérése, ellenőrzése

 

informatikai-koltsegoptimalizalas-folyamata

 

Miben tudunk segíteni?

  • Az alábbi területeken tudunk az ügyfeleink számára segítséget nyújtani:
  • A valódi informatikai költségek feltárása (különös tekintettel a rejtett költségekre)
  • Optimális informatikai környezet kialakítása, technológiai megoldások kiválasztása
  • Üzemeltetési folyamatok átvilágítása és optimalizálása
  • Szabályozási környezet kialakítása / optimalizálása
  • Szolgáltatási vagy kiszervezési szerződések felülvizsgálata / benchmarkolása
  • Beszerzési és implementációs projektek támogatása / megvalósítása

Miért a Comfortis?

Nem mi találtuk fel a megoldást, mi csak megtanultuk következetesen alkalmazni, és azt is, hogy miként lehet másoknak megtanítani. A mai gazdasági környezetben természetesnek tekintjük, hogy egyetlen cég sem áldoz olyan szakértőkre, akik jó tanácsokon kívül mást nem nyújtanak.

Üzletpolitikánknak megfelelően sem az auditért, sem a számszerű költség adatokat is tartalmazó megoldási javaslataink elkészítésért – amennyiben azt nem hasznosítják - nem kérünk szakértői díjat, csak a megvalósításért, ami viszont arányos az elérhető eredménnyel, azaz a változás gazdaságilag is kimutatható hasznával.

informatikai-koltsegnovelo-kockazatok