Vezetékes telefónia teljes megszűntetés

Kell-e vezetékes telefon egy cégnek, intézménynek a XXI-században?

Ez egy gyakran felmerülő kérdés,amelyet  feltesznek nekünk az ügyfeleink is ha újra kell tárgyalni egy vezetékes szerződést vagy feltesszük mi is ha keressük a megtakarítási lehetőségeket.
A mobil szolgáltatók rögtön rávágják, hogy igen mobillal minden megoldható.
Az alközponti szállítók, vezetékes szolgáltatók az IP migráció irányába próbálják terelni az ügyfeleket.
Az hogy helyettesíthető, kiváltható a vezetékes telefon mobillal a legtöbb esetben nem kérdés.
Magánemberként egyszerűbb a válasz mint egy cégnél, ahol évtizedes rutinok működnek sok esetben törvényi kötelezettségek szabnak korlátokat és biztonsági előírások is vannak.
A vezetékes telefónia megszüntetése egy üzleti döntés, amely a belső folyamatok, rutinok, szabályok megváltoztatását követeli meg. A fax fogadás és küldés is egy üzleti folyamat egyik eleme, amely kiváltható mással ( e-mail, fax szerver) de ehhez az üzleti folyamatot kell újra gondolni szabályozni a technológia adott.
Van tapasztalatunk abban is, hogy hogyan váltsuk ki teljesen a hagyományos vezetékes telefóniát mobilra és abban is amikor egy optimális mixel ( hagyományos, IP, mobil) oldjuk meg a feladatot védve a korábbi beruházásokat és megfelelve az üzleti igényeknek.

Teljes vezetékes telefónia megszüntetés-multinacionális gyártó cég

Kiindulási állapot

Technológiai háttér:

  • 6 db ISDN2 csatlakozás
  • saját tulajdonú alközpont eseti üzemeltetéssel 60 mellékkel dect rendszerrel

Üzleti környezet:
Multinalcionális gyártó cég ipari környezet a munkavállalók 10%-a irodai a 90% „kékgalléros”

Probléma

Dect készülékek cseréje drága, supportjuk már rövid távon ( 2-3 év) sem megoldott emiatt lépés kényszer is volt az alközpont már 15 éves.

Megoldás

Az összes mellék kiváltása mobil készülékekkel ( az ipari környezeteben lévők is)

Figyelemmel kellett lenni:

  • belső hálózati lefedettség biztosítás az árnyékolt csarnokok ellenére ( repeaterek telepítése)
  • ipari környezet ( CAT B25-ös telefonok)
  • készülék support, tartalékok biztosítása
  • alközponti funkcionalitások biztosítása ( mobil szolgáltatói felületen)
  • hívás korlátozások ( mobil szolgáltatói felületen)
  • károkozás ( pl. lopás) szabályozása

Eredmény

Az összes ISDN2 csatlakozás lemondásra került a  vezetékes számok  megszűntek.
Az alközont leszerelésre került.
Az alközponti hálózatot inaktiválták.
Az ezekkel kapcsolatos minden költség megszűnt.
A SIM kátyák száma nőtt ezzel a mobil szolgáltatónak fizetett díj nőtt, de kisebb mértékben mint a megszűnő szolgáltatatások havidíja így összességében megtakarítást realizáltunk.
Emelett megkíméltük az ügyfelet egy felesleges alközponti beruházástól.
A belső kommunikáció rugalmasabb lett.