Hang-adat integráció

esettanulmany2Adathálózati, internet, vezetékes telefon díjak csökkentése- szolgáltató cég

Kiindulási helyzet:

  • Adathálózat:
    •  13 végpont IP-VPN ( 2 szolgáltató)
  • Internet hozzáférések:
    • 3 szimmetrikus kijárat: 50 Mbps, 20 Mbps, 10 Mbps
    • saját tulajdonú eltérő típusu tűzfalak
  • Vezetékes szolgáltatások:
    • 2 db ISDN30 szolgáltatás,
    • ISDN2-k
    • analóg vonalak
    • SIP trunk

A szolgáltatásokat 4 szolgáltatótól vette igénybe az ügyfél és a tűzfalak esetében eszköz tulajdonlás is volt.
A 3 szolgáltatás csoport havi összköltsége: 1,9 mFt

A Comfortis segítségével lebonyolított beszerzési projekt után:

  • az adathálózat végpontjainak száma csökkent 10 db-ra ( üzletmeneti okokból)
  • az internet sávszélesség 100/100 Mbps-re nött mindhárom kijáraton
  • a tűzfalak a szolgáltató tulajdonában és üzemeltetésében vannak
  • egységes SLA az internetre
  • az ISDN és analóg szolgáltatások nagyrészt ( néhány fax kivételével) megszüntek  helyettük IP hangcsatornákon zajlik a vezetékes telefonálás

A szolgáltatás havi költsége: 1,1mFt  úgy hogy a szolgáltatási tartalom és színvonal ( SLA) jelentősen nőtt.  Közel 50%-os  számlában realizált megtakarítás.

Sikertényezők:

  • konszolidáció:
    • 4 helyett 2 szolgáltató
    • homogén IP technológia
  • integráció:
    • hang-adat integráció
    • intenet és tűzfal szolgáltatások egy kézben szolgáltatói üzemeletetésben
  • elkötelezett ügyfél:
    • hajlandó volt technológiát és szolgáltatót váltani
    • újragondolta és átalakította az üzemeltetési folyamatait
  • erős versenyhelyzet: a szolgáltatóknak sok nyerni és veszteni valója is volt